fbpx
0

KOBIET
W CIĄŻY

JEŚLI ZASZŁAŚ W CIĄŻĘ W TRAKCIE STOSOWANIA PRODUKTU INOFEM ®
S

Dieta a regulacja hormonalna

Układ hormonalny ma bardzo duży wpływ na nasz organizm, wpływając na najważniejsze procesy życiowe człowieka. Na układ hormonalny składa się wiele gruczołów, które rozmieszczone są w poszczególnych partiach ciała, zalicza się do nich m.in.: tarczycę, trzustkę, jajniki czy komórki układu pokarmowego. Każdy z tych gruczołów wpływa na różne funkcje organizmu, a ich nadczynność lub niedoczynność wiąże się z zaburzeniami hormonalnymi, które z kolei mogą prowadzić do takich chorób jak cukrzyca.

Jak wobec tego możemy wpłynąć na regulację hormonalną w naszym organizmie? Okazuje się, że jednym z kluczowych czynników jest w tym wypadku dieta i tryb życia.

 

Kilka sposobów, które pomogą Ci wyregulować gospodarkę hormonalną

Szybki styl życia, w którym nie ma miejsca na zbyt wiele uważności, sprawia, że zaburzenia układu hormonalnego stają się coraz częściej spotykaną przypadłością. Stres, niezdrowa dieta czy zbyt mała aktywność fizyczna to jedne z czynników, które mają znaczący wpływ na funkcjonowanie hormonów w organizmie.

Wdrożenie do swojej rutyny zdrowych nawyków, takich jak uprawianie sportu, bieganie, a nawet codzienne, długie spacery oraz zmiana diety na bardziej zbilansowaną pomoże Ci w rozwiązaniu problemów hormonalnych. Oto kilka zasad, które w takim wypadku warto wprowadzić do swojej diety:

    • Unikaj produktów wysoko przetworzonych, a zamiast tego opieraj swoje posiłki na maksymalnie naturalnych składnikach;
    • Wyeliminuj z diety słodkie napoje gazowane, energetyczne czy alkohol i zadbaj o regularne picie wody;
    • Zadbaj o odpowiednią ilość białka, które jest źródłem aminokwasów. Włącz do diety orzechy (w kontrolowanych ilościach), płatki owsiane, brokuły, rośliny strączkowe, jaja, ryby oraz drób;
    • Unikaj cukru, którego nadmierna ilość w diecie może doprowadzić m.in. do stanu przedcukrzycowego czy zespołu policystycznych jajników (PCOS);
    • Wprowadź do swojej diety kwasy tłuszczowe omega-3, których najlepszym źródłem są przede wszystkim ryby, takie jak łosoś czy makrela;
    • Unikaj produktów o wysokim indeksie glikemicznym, takich jak słodycze, suszone owoce, produkty zbożowe i dania na bazie białej mąki;
    • Częściej spożywaj kiszone warzywa czy fermentowane napoje mleczne, które charakteryzują się dobroczynnym wpływem na skład mikroflory jelitowej.

Jako ogólną zasadę możemy zatem przyjąć regularne spożywanie posiłków zdrowych i zbilansowanych. Układ hormonalny, podobnie jak inne układy w naszym organizmie potrzebują naszego wsparcia do prawidłowego funkcjonowania. Zadbaj o jedzenie pełnowartościowych posiłków każdego dnia, wprowadź do swojego życia aktywność fizyczną, a jeśli chcesz dodatkowo wspomóc swój organizm w walce z zaburzeniami hormonalnymi – skorzystaj z odpowiednich suplementów.

 

Pomożemy Ci utrzymać hormony w harmonii!

Równowaga hormonalna jest niezwykle istotna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, a Inofem powstał po to, aby pomóc Ci o nią zadbać! Jeżeli nieprzyjemne skutki zaburzeń hormonalnych (takie jak nadmierne owłosienie, otyłość, niezdrowa cera) dają ci o sobie znać, zacznij od zmiany trybu życia na zdrowszy.

Wprowadź do codziennej rutyny aktywność fizyczną, unikaj stresu i wzbogać dietę o dobroczynne produkty. Nasz suplement diety pomoże Ci przywrócić równowagę hormonalną, co z pewnością wpłynie pozytywnie na Twoje życie.

Używamy plików cookies

Użytkowniku, informujemy, że używamy informacji zapisywanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii, a także uzyskujemy dostęp do tych informacji w celach zapewnienia prawidłowego działania strony www, utrzymania sesji po zalogowaniu oraz celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany standardowych ustawień przeglądarki internetowej oznacza, zgodę na zapisanie plików cookies w pamięci urządzenia końcowego oraz uzyskanie dostępu do informacji zapisanych w tych plikach. Więcej szczegółów, w tym na temat zmiany ustawień przeglądarki internetowej w naszej Polityce Prywatności.